V červnu 2023 jsem začal pracovat pro kuchyňské a podlahové studio, které je pojmenované dle majitele – U Jiříka (zde přikládám odkaz na web). Začali jsme klasicky revizí webu, který byl v hrozném stavu, což viděl i sám klient a proto mě oslovil. Web neměl správnou html strukturu, čili nebyly správně otagovány nadpisy, texty, obrázky, meta tagy a mnoho dalšího. Po designové stránce to taktéž nebyla žádná hitparáda. Objevovaly se zde špatné kontrasty barev, což snižovalo čitelnost. Dále zde byly špatné přechody barev, což dělalo web velmi zastaralým a neprofesionálním. V neposlední řadě se zde objevovaly skvosty jako loga dodavatelů bez průhledného pozadí, což vypadalo jako pěst na oko – jednalo se o kombinaci barevného loga na bílém pozadí, což bylo plácnuto na modré pozadí webu. Působilo to fakt hrozně a absolutně to nekorespondovalo s moderními trendy, čili celý projekt vypadal nedůvěryhodně. Moc rád bych vám to ukázal, ale bohužel jsem si neudělal fotky tohoto webu (u dalších projektů se polepším).
Vytvořil jsem moderní přehledný web
Vytvořili jsme tedy přehledný, moderní a čistý web, který koresponduje s produkty klienta. Celý web jsem orientoval do bílé, hnědé, světle šedé a doplňky jako jsou CTA či text jsem udělal tmavě šedou. S tímto designem jsem dost spokojený, jelikož tato koncepce se mi osvědčila hned u několika klientů, kterým řeším marketing. Zároveň design připomíná kuchyň, kde jsou většinou bílé zdi, poté hnědá kuchyňská linka a například černé úchytky.
Jedinou slabinu u tohoto webu vidím v materiálech, které mi poskytl klient. Neexistují kvalitní fotky realizací, čili na tomto budeme muset do budoucnosti ještě zapracovat.
Po spuštění webu revize PPC reklam
Jakmile jsme dostavěli web, tak mě klient požádal o revizi PPC reklam, jelikož byl s mojí prací velmi spokojený – už mi plně důvěřoval díky mojí komunikaci při tvorbě.
Reklamy totiž zajišťoval další freelancer a klient si nebyl úplně jistý, zda odvádí dobrou práci. Web totiž nebyl skoro nikde vidět a klient přitom platil enormní náklady na reklamu a práci daného freelancera.
Objevil jsem hromady fatálních chyb
Při revizi jsem samozřejmě narazil hned na několik fatálních chyb. Mezi nejvíce závažné beru tvorbu reklam na volné shody a následné vylučování klíčových slov. Toto řešení vždy klienty stojí hromadu peněz, jelikož aby člověk mohl vyloučit dané klíčové slovo, které není k projektu relevantní, tak skrze něj musí přijít návštěva, což klienta stojí peníze. Při takto frekventovaném oboru, jako je truhlářství a podlahářství, kde je několik tisíc klíčových slov, tak vám to dokáže sežrat desetitisíce jen čistě za kredit na reklamy + desetitisíce za správu reklam. No a toto se přesně stalo, klient v tom s prací za necelý rok zahučel za skoro 120 tisíc. 🙂 Mnohem lepší je si udělat nějakou základní klíčovou analýzu a reklamy spouštět na přesné shody, čímž klient ušetří fakt hodně financí. Dokonce to není ani o tolik pracnější.
Další velký nedostatek byl v cílení reklamy. Reklama cílila na konverze, kde konverze byla braná jako zavolání či napsání emailu z prokliku na webu. Na první pohled super, na druhý pohled klient zaplatil v Google Ads skoro 70 tisíc, kde bylo pouhých 40 konverzí. To je přesně 1750 Kč za jedno zavolání, což je enormní částka a pro Google je to tak málo konverzí, že ty algoritmy nefungují správně. Google tedy neměl data a reklama byla zbytečně drahá. Jednoduše řečeno, Google prostě nevěděl komu ty reklamy ukázat.
Snížil jsem cenu za proklik o 72%
Za jeden proklik platil klient v průměru okolo 25 korun. Po mých úpravách klient platí za proklik okolo 7 Kč, což je znatelný rozdíl.
Jako další velký problém vidím nastavení obecných reklam. Bylo založeno jen pár kampaní, kde každá obsahovala jen pár klíčových slov a velmi obecné inzeráty. Reklamy tak absolutně nešly naproti tomu, co lidé vyhledávají, což zapříčinilo extrémně nízké CTR. Zároveň návštěvníci pořádně nevěděli, kam se po kliknutí na reklamu dostanou, což následně ovlivňuje okamžité odejití ze stránky, díky čemuž klient opět pálí peníze.
Těch problémů bylo fakt hodně a trvalo by dlouho o všem napsat. Co by však bylo dobré zmínit, tak ze strany bývalého PPC specialisty ani nechodily informace, jak by se měl dále web vyvíjet. Úkolem specialisty je totiž přivádět návštěvnost na relevantní stránky na webu no a když neexistují, tak je potřeba klienta informovat, aby na tom zapracoval. Nic takového se nestalo a klient zbytečně ztrácel hromadu financí.
Se mnou má klient velkou výhodu
Se mnou má klient tu výhodu, že jsem web vytvořil a tak přesně vím, co kde a jak. Dokážu si vše řádně pohlídat a když mi nějaké podstránky na webu chybí, tak si je mohu svévolně založit a web dále vylepšovat. Klient tak má klid na duši, nemusí nikde nic zařizovat či někoho uhánět a jeho web se posouvá vpřed.
Co je nyní v plánu
Aktuálně na tomto projektu sbírám data z reklam a plánuji další optimalizace. Web je sice postavený, ale je potřeba ho v postupu času neustále vyvíjet a jít naproti trendům + tomu, co lidi reálně hledají. Dám příklad. Na webu klienta je stránka s vinyl podlahou. Lidi však často hledají klíčové slovo jako “pokládka vinyl podlahy cena”. Já na tuto klíčovou frázi pustím reklamu, ale návštěvník cenu za pokládku na webu nenajde, čili je potřeba tuto informaci někam přehledně uvést.
Dalším krásným příkladem je například klíčové slovo “3D návrh kuchyně” na které cílíme. Klient tyto návrhy dělá pro své zákazníky zdarma, což ale opět není nikde uvedeno na webu, jelikož mi to při tvorbě webu klient neřekl. Nyní díky mojí podrobné analýze jsme na toto přišli, takže vytvoříme na webu přistávací stránku, která tuto službu popíše, vysvětlí a následně na tuto stránku pošleme traffic z dané PPC reklamy. Takto postupně budeme vytvářet přistávací stránky a optimalizovat aktuální obsah podle hledaností na Google.
Poté zbývá už jen vyhodnocovat, případně zapojit Hotjar (nástroj, který měří, co lidi na webu dělají) a nadále web upravovat. Je to dost práce, ale s menším měsíčním budgetem na práci toho zvládneme udělat vážně dost. Ono se to nezdá, ale i takové menší úpravy za pár stovek pak klientovi dokážou přinést opravdu velké zisky.
Něco málo v číslech
Účet před mojí revizí cílil na 30 klíčových slov. Po mých úpravách cílíme na 440 unikátních slov, které lidé hledají. Na těchto 30 klíčových slov bylo spuštěno 16 reklam. Po mém zásahu jsme spustili 214 reklam. Zde je krásně vidět, ten rozdíl, kde každý inzerát optimalizuji podle klíčového slova tak, aby měl co nejvyšší CTR a tím se nám u reklam snížila cena za jednotlivý proklik = klient ušetří peníze.
Závěrem
Pevně věřím a doufám, že klient bude s mojí prací spokojený stejně tak, jako další klienti. Udělal jsem pro tento projekt maximum v rámci poměru cena / výkon. Moje celková práce za revize a úpravu reklam stála klienta méně, než práce předchozího freelancera jeden jediný měsíc. Nyní je to už jen o optimalizaci webu, abychom z toho dokázali vyždímat maximum.
Podívejte se na případovou studii u mého dalšího klienta Obkladykuchyne.cz, kde jsme po přepracování webu a spuštění reklam získali za měsíc více zakázek, než měla dříve firma za celý rok.
Leave a Reply