S UX a UI designem se setkáte v online marketingu celkem často, hlavně pokud provozujete například eshop. Dalo by se říci, že UX a UI přímo ovlivňuje váš obrat, jelikož má velký vliv například na konverzní poměr eshopu. Co to tedy přesně je?
Co je to UX design
UX, neboli uživatelská zkušenost, se zabývá navrhováním různých řešení tak, aby co nejlépe sloužila uživateli. Je zde klíčové, aby daná věc, jako je eshop či web, plnil co nejlépe svojí funkci. Úkolem UX designera pak je, aby návštěva na webu byla co nejsnažší a zážitek z návštěvy byl co nejlepší. Jednoduše by šlo říci, že UX řeší to, jak daný web a jeho prvky fungují.
Problém v praxi
Celkem často se setkávám s weby, které nemají absolutně žádnou hlavu a patu. Mají špatně udělanou strukturu, člověk pořádně neví kam kliknout, pokud potřebuje něco najít, tak jen s velkou obtíží atd. U eshopů to pak můžou být různé zádrhele v košíku, čímž komplikujeme dokončení objednávky, kde zákazník odchází se špatnou zkušeností.
Co je to UI design
UI, neboli uživatelské rozhrání, se zabývá tím, jak daný web či eshop vizuálně vypadá, zatímco u UX nám šlo hlavně o to, jak daná věc funguje.
V praxi je tedy velmi důležité, aby eshopy či weby měly správný jak UX, tak i UI design. Je potřeba, aby byl web jak hezký, tak hlavně i funkční, na což se často zapomíná – vidím to všude kolem sebe. K čemu je totiž krásný minimalistický web, když návštěvník netuší kam má klikat a jak najít určité potřebné informace.
Funguje to ale i opačně, často se setkávám s weby, které jsou velmi funkční, ale vzhled hodně zaostává a vypadá jak z minulého století. Takový web působí celkem dost zastarale a tím i nedůvěryhodně. Z tohoto důvodu je potřeba najít vždy určitý balanc.
Leave a Reply