Konverzní poměr udává, kolik proběhlo konverzí na sto návštěvníků a vyjadřuje se v procentech.
Pokud má eshop konverzní poměr 2%, tak nakoupili dva lidi ze sta návštěvníků. U prezentačního webu to pak mohou být dva lidi ze sta, co odeslali poptávkový formulář. Vždy záleží, co si nastavíte jako konverzní událost.
Jak to funguje v praxi
S konverzním poměrem se setkáte vždy, když budete dělat jakékoliv kampaně. Pozor ale, neupínejte se na konverzní poměr až příliš. Vždy záleží, zda kampaně jsou ziskové. Můžete mít skvělý konverzní poměr, ale malou hodnotu objednávek, takže ve výsledku jste v mínusu.
Konverzní poměr je skvělý ukazatel například pro PPC reklamy, kde lehkým výpočtem může nastavit jednotlivé CPC u kampaní a ty dále upravovat.
Konverzní poměr je dobrý ukazatel, ale u eshopů sledujte raději spíše PNO. Na druhou stranu, pokud sbíráte leady, například na obsahovém webu, tak pro vás bude konverzní poměr klíčový.
Leave a Reply