PNO udává podíl nákladů na obratu a vyjadřuje se v procentech. Jednoše řečeno říká, kolik procent z obratu (hodnota konverzí) byly náklady na reklamy (například PPC reklama, FB/ IG reklama atd).
Příklad:
Pokud máme na eshopu obrat 100 000 Kč a na reklamách jsme dohromady utratili 20 000 Kč, tak je PNO 20%. Výpočtem pak 20 000/ 100 000 x 100 = 20%
Na co si dát pozor
Dejte si velký pozor, jak vyhodnocujete kampaně. Stává se, že někdo (pokud je plátce DPH) vyhodnocuje kampaně z celkového obratu včetně DPH a včetně dopravy. V ideálním případě, pokud si chcete hlídat ziskovost a zda jsou pro vás kampaně výhodné, počítejte PNO vždy z obratu bez DPH a bez dopravy.
Vždy si musíte ohlídat, jaká data se vám například z eshopu posílají do Google analytics nebo do Business manageru. Jestliže máte eshop na Shoptetu, tak se zpravidla posílají data už očištěná o DPH a dopravu. Lze to myslím v nastavení eshopu ověřit.
Leave a Reply