Proč a jak sbírat recenze na Google

Proč a jak sbírat recenze na Google

Recenze na Google už určitě znáte. Pokud hledáte kavárnu, restauraci či cokoliv dalšího, tak většinou kouknete na recenze právě na Google. Počty recenzí i recenzentů se zvyšují a trend se uchyluje tímto směrem. Proč ale vlastně sbírat recenze, když jsem například realitní makléř? K čemu mi to jako podnikateli je? To vám vysvětlím níže.

Reference

Co si budeme povídat, recenze a přímé reference patří k jedněm z nejúčinnějších nástrojů, jak potenciální zákazníky přesvědčit k nákupu. Čím více máte kladných recenzí, tím se vám bude lépe obchodovat.

Lokální SEO

Recenze na Google mají přímý vliv na lokální SEO. Co to pro vás v praxi znamená? Pro příklad uvedu právě sebe. Na Google se jmenuji jako „Adam Pražan – Tvorba webů a marketing“, kde jsem si do názvu firmy schválně dal klíčové slovo „tvorba webů“, na které cílím.

Pokud si někdo z mého města či blízkého okolí zadá do Google tuto frázi + například město, tak mu vyběhnu jako první. Ještě do nedávna jsem se nezobrazoval vůbec. Nyní, po přidání pár recenzí, jsem na první příčce v našem městě.

Zde ale pozor, lidi nemusí nutně do vyhledávače psát klíčové slovo + název města. V dnešní době, kdy má už téměř každý aktivovanou geolokaci, se zobrazíte všem lidem, kteří danou službu vyhledávají a jsou zrovna ve vašem okolí.

 

Podle této logiky se můžete celkem snadno a efektivně dostat na první pozice, ať jste kdokoliv. Můžete být zubař, účetní, realitní makléř či cokoliv co vás napadne. Vždy je ovšem potřeba udělat menší analýzu klíčových slov, abyste věděli, jak se na Google správně pojmenovat. Pro tyto účely se kolikrát nevyplácí se popsat dle svých slov, ale na základě toho, co reálně lidi na Google vyhledávají. Půjdete jim tak naproti.

Jak sbírat recenze?

Osobně sbírám recenze od všech svých klientů i osob, se kterýma spolupracuji. Vždy se snažím zdůraznit, že recenze je pro mě opravdu hodně důležitá a byl bych moc vděčný, kdyby mi klient recenzi napsal. Poté ještě klientovi dodám informace, jak by recenze měla vypadat.

V ideálním případě popsat co se dělalo, jakým způsobem, jak to bylo rychle hotovo, jaká byla se mnou komunikace a celkový pocit. Na konec přidávají ještě jméno firmy či projektu skrze větší důvěryhodnost. Zde ale pozor, nikdy tam nepřidávejte přímo odkaz – takovou recenzi Google nezveřejní.

Recenze z fake účtů?

Osobně bych si sám sobě recenze nepsal. Google není úplně hloupý a takové recenze dokáže odhalit. Taktéž mám hypotézu, že na lokální SEO má mnohem větší vliv recenze od lidí, kteří již mají nějakou historii a ohodnotili již více podniků. Toto se snažím nějakým způsobem změřit na sobě i svých klientech. Prozatím je to ale opravdu jen hypotéza.

Výsledky

Pracuji v celkem malém městě, kde poptávka po webech není nikterat vysoká. Navzdory tomu mi Google recenze přinesly za poslední 4 měsíce 2 klienty, se kterými jsem navázal spolupráci a začínám pro ně tvořit weby. Za mě přínos obrovký, nehledě na fakt, že na tyto recenze odkazuji další potenciální klienty, se kterými jednám.

Mně stačilo získat okolo 6ti kvalitních recenzí, abych v méně konkurenčním prostředí získal první pozice ve svém městě. Mým cílem ovšem je, abych se jako první zobrazoval i u lidí z širšího okolí, jako je například Brno či Pardubice. Aby se tak stalo, je potřeba získat více relevantních recenzí.

V neposlední řadě lze tyto recenze napojit i na weby či eshopy. Pokud si někdo prochází váš web, tak na něj může vyskakovat lišta s počtem hvězdiček obdobně, jako například certifikát „ověřeno zákazníky“ od Heureky.

Závěrem

Pevně věřím a doufám, že vám tento článek alespoň trochu pomohl, ačkoliv je to jen jeden ze střípků, jak se na internetu zviditelnit. Téma je obsáhlejší a hraje v něm roli hodně proměnných, které se mění vždy business od businessu. Pokud si tedy nejste jistí, tak mě kontaktujte. Mohu s vámi váš projekt nezávazně probrat. 🙂

Pokud si myslíte, že vám článek dal nový a užitečný tip, jak zpropagovat vaší firmu či podnikání, můžete mi zde napsat hodnocení. Mně to pomůže a motivuje vám přinášet další užitečné tipy. Můžete například uvést, že jsem vám skvěle poradil či pomohl. 🙂

1920 1202 Adam Pražan

Leave a Reply