K čemu je dobré mít webové stránky?

K čemu je dobré mít webové stránky?

Pokud čtete tento článek, tak pravděpodobně se mnou uvažujete o spolupráci a váháte nad tím, zda tvorba webu má pro vás přidanou hodnotu. Přesně pro vás jsem tedy sepsal tento článek, na který se snažím pohlížet co nejvíce objektivně, abych vám problematiku přiblížil a pomohl se rozhodnout. Pak si sami můžete udělat obrázek, zda web pro vás reálně smysl má, či nikoliv.

Vaše vizitka

Web primárně slouží jako online prezentace vás, či vašeho podniku. K těmto účelům můžete sice využít i sociální sítě, jenže tam návštěvník vidí poslední přidané příspěvky, které kolikrát o vás nemusí nic jednoznačně vypovídat nebo mohou mít horší kvalitu, což vás zbytečně degraduje.

Naopak na webu si můžete přesně určit, jaké informace a obrázky návštěvník uvidí jako první, čímž dokážete razantně ovlivnit jeho emoce a budoucí vztah k vám. Je potřeba si uvědomit, že sociální sítě jsou skvělý doplněk či akviziční kanál na získávání zákazníků, ale precizní prezentaci tam neuděláte.

Je ovšem pravdou, že začínajícím podnikatelům mohou stačit pouze sociální sítě. Ono i hodně záleží, v čem zrovna podnikáte. Pokud jste například grafik, tak Instagram může dobře posloužit. Pokud prodáváte reality, tak už tak dobře nepochodíte.

Větší zásah

Není tajemstvím, že sociální sítě jako Facebook či Instagram tlačí firmy k placené propagaci. Děje se to stále snižujícím se organickým dosahem. Díky webu máte hned další možnosti, jak návštěvníky oslovit. Hlavní pro vás budou PPC reklamy a SEO. Co to znamená? Pokud si do Google/ Seznamu napíšete například “tvorba webu Svitavy”, tak vám vyběhnou výsledky, na které klikáte. Jedna část jsou placené reklamy, kde platíte za prokliknutí (PPC) a druhou částí je organické vyhledávání (SEO), kde za prokliky neplatíte.

Díky PPC a SEO tak můžete nabídnout své služby a produkty lidem, kteří aktuálně řeší nějaký problém a hledají na něj odpověď. Cílíte přesně na lidi, kteří mají v úmyslu nakoupit.

Mně osobně přijde průměrně jedna poptávka měsíčně na tvorbu webu právě díky lokálnímu SEO na firmách z Google. Jak toho docílit a jak s lokálním SEO pracovat? K vysvětlení jsem napsal článek Proč a jak sbírat recenze na Google.

Propojení se sociální sítí

Využijte remarketingu. Pokud někdo přijde k vám na web, například díky PPC reklamě, tak tomuto danému člověku pak můžete na sociálních sítích ukazovat cílené reklamy s pobídkou, aby u vás nakoupil. Pokud máte nějaký dražší produkt, tak můžete sestavit kampaň, kde mu postupně ukážete jednotlivé střípky o vás/ vašem produktu, kde si daného člověka tzv. “ohříváte” – budujete si s ním důvěru. 

Uvedu hezký příklad. Hledal jsem si zdravotní židli do kanceláře, jelikož hodně sedím, čímž trpí moje záda. Prohlížel jsem si různé produkty od různých firem, kde mě následně jedna z firem začala nahánět po Facebooku a Instagramu. Reklamy měly šikovně škálované. Prvně se mi připomněli. Poté mi ukazovali příspěvky, kde znovu vyzdvihovali, co mi židle přinese. Následovaly reklamy s referencemi od zákazníků, kde byly v komentářích desítky spokojených zákazníků + reálné fotky, jak židle využívají. Následující reklama byl už tah na branku, kde mě přímo vyzvali k nákupu pomocí malé slevy + mi sdělili, že pokud nebudu spokojený, mohu židli kdykoliv vrátit, že mám 30 dní na vyzkoušení zdarma.

Podobných scénářů jde dělat opravdu hodně, ale vše se váže na web. Musíme cíli vždy na člověka, který navštívil určitou stránku nebo produkt na webu.

Zvýšení důvěryhodnosti a odbornosti

Co si budeme povídat, pokud má podnikatel či podnik vytvořený a udržovaný moderní web, tak to hned působí důvěryhodnějším dojmem, než narychlo založené sociální sítě.

Zároveň díky webu můžete ukázat svojí odbornost pomocí článků na blogu. Články a obsah jde sice tvořit i na sociální sítě, ale například na instagramu je dost omezená délka příspěvku a zároveň to nemáte vše na jednom místě. Na Facebooku se pak články lehce ztratí ve feedu.

Web vám přináší celkem přehledné místo, kde můžete články různě kategorizovat a do budoucna dobře škálovat.

Sběr kontaktů

Jak jsem uvedl výše, na sociálních sítích neustále upadají dosahy, kde váš obsah vidí jen určité % fanoušků. Pokud si nezaplatíte reklamu, váš obsah prostě neuvidí.

Pokud ovšem máte web, sbíráte emaily a máte někoho zkušeného, kdo s tím umí pracovat, tak budete mít vždy okolo 90-100% doručených emailů, kde pokud emaily správně píšete, tak můžete mít i celkem zajímavou míru otevření. Tímto způsobem můžete doručit důležité informace všem, kteří jsou s vámi nějakým způsobem spojení a nemusíte se spoléhat na stále se snižující dosahy na sociálních sítích.

SEO, aneb organické vyhledávání

Tvoříte zajímavý obsah, který vkládáte na sociální sítě? Jaký ten obsah má dosahy, kolik ho reálně vidí lidí? Pokud máte hodně fanoušků a algoritmus soc. sítí si vás oblíbí, tak můžete mít zajímavý dosah na daném příspěvku, kde ale po článku či fotce za týden už neštěkne ani pes.

Pokud stejný článek dáte na svůj blog na webu, tak vám krátkodobě sice přinese jen zlomek návštěvníků díky SEO, ale tento zlomek vám bude přinášet dlouhodobě, klidně i několik let. Ve výsledku získáte mnohem více návštěvníků, od kterých můžete sbírat emaily pro další komunikaci, článkem je přesvědčit k nákupu nebo objednání služby.

V ideálním případě napsat článek na blog, na sociálních sítích tento článek zmínit, nahnat lidi, aby si článek přečetli na webu, kde už na ně může vyskakovat pop-up, aby vyplnili email, že jim pošlete bonusový obsah.

Opět uvedu příklad. Prodáváte nemovitosti. Napsali jste obecný článek o nemovitostech, například jakožto vhodnou investici. Pokud se na článek člověk proklikne, tak vyskočí okno, kde bude stát “6 nejčastějších chyb při koupi nemovitosti”. Pokud to člověka zajímá, tak vám musí dát email, kam mu systém automaticky pošle tento bonusový obsah. On tak získá cenné informace a vy email na potenciálního kupce, kterého můžete oslovit, když budete mít něco na prodej.

Pokud vás SEO více zajímá, tak jsem napsal článek Zda je důležitý obsah a zároveň rozvíjím SEO případovou studii na jednom testovacím projektu o chovu potkanů.

Emailingová automatizace

Díky webu sbíráte emaily, díky emailům dokážete pracovat efektivně a ušetřit si hodně času, jak? Opět uvedu příklad z praxe.

Pracujete jako finanční poradce, pojišťovák nebo makléř? Vaše živobytí v podstatě stojí na budování vztahů. Co si budeme povídat, spokojený zákazník v tomto odvětví přináší v delším horizontu dost financí, kde můžete smlouvy různě přepracovat, upravit a mít další provize. K tomu, aby to fungovalo je potřeba udržovat dobré vztahy a je dobré být s klienty v kontaktu. Pokud jich ale máte už vyšší desítky či stovky, tak byste nedělali nic jiného. Co takhle vytvořit jednoduchou emailingovou či sms kampaň, která bude automaticky posílat stovkám lidem přání k narozeninám, ke svátku, přání na Vánoce atp? K přání můžete připsat nějaké novinky o vás, o produktu, o aktuální situaci na trhu atd. Můžete jim nabídnout narozeninovou slevu. Možností je opravdu hodně, kde můžete získat další obchody a zároveň vám zmizí starost, zda jste všem popřáli.

Toto téma jsem shrnul v článku Automatizace pro realitní makléře

1920 1280 Adam Pražan

Leave a Reply