Tento článek je orientovaný hlavně pro mé klienty, kterým jsem postavil web. Návod však může posloužit i dalším. Co tedy dělat, když je vytvořený nový web a nezobrazuje se na Google po zadání klíčových slov, jako je například „Adam Pražan“?
Úvodem
Aby se web zobrazoval na Google, tak je potřeba dát Googlu vědět, že takový web vůbec existuje. Když totiž je úplně nový web a nevedou na něj žádné odkazy, tak Google o něm neví a může trvat nějakou dobu, než se o něm dozví a zaindexuje ho do serpu (výsledků vyhledávání).
Co dělat
Google Search Console
První a nejvíce relevantní možností je založení Google Search Console a napárování na web, což se dělá pomocí DNS nebo vložením kódu do headu. Ve vašem případě se stačí do Console přihlásit, přidat web (ono vás to již navede) a poslat mi zápis do DNS nebo (v lepším případě) poslat kus kódu, který vám vložím do webu.
Následně v levém menu najdete „Soubory Sitemap“, kam vložíte následující a uložíte „sitemap_index.xml“.
Případně lze do vrchního řádku (jak je vyhledávací pole) vložit celou url, například „https://adamprazan.cz/kontakt/“ kde vám to již ukáže, zda daná URL se na Google zobrazuje či nikoliv. Pokud ne, je tam tlačítko s žádostí o indexování.
Odkazy na web
Další možností, jak dát o sobě vědět, jsou odkazy na váš web z různých platforem – například z firemní stránky na Facebooku, Instagramu, Emailů, Youtube či dalších webů. Zde doporučuji si udělat firemní zápisy na Google a Seznamu a prolinkovat si to s webem. Tyto firemní zápisy vřele doporučuji, jelikož vám dokážou přinést zajímavý traffic a zákazníky. Více jsem se rozepsal v tomto článku.